PR i działania antykryzysowe

Public relations - dlaczego to tak ważne?


Dobry PR generuje zainteresowanie i przekłada się na wzrost sprzedaży. Tworzenie reputacji to proces ani łatwy, ani tani, a cała praca może ulec zniszczeniu w jeden dzień, a nawet kilka godzin... W czasach dominacji social mediów oraz stron takich jak wykop.pl czy reddit.com bardzo łatwo o kryzys wizerunkowy, od którego droga do utracenia długo budowanego wizerunku jest bardzo krótka.


Dlaczego tak trudne?


Niezależnie od tego czy jest to nieodpowiednie zachowanie obsługi, zepsuty lub niespełniający oczekiwań produkt, zasłyszana opowieść, czy działania konkurencji – negatywne informacje rozchodzą się w tempie ekspresowym w konsekwencji czego możesz utracić zarówno klientów, których już pozyskałeś, jak i zainteresowanie od klientów potencjalnych.

Nikt nie chce znaleźć się na miejscu restauracji Domino’s, która w 2009 roku musiała uporać się z wideo przedstawiającym incydent wywołany przez pracowników. Materiał bardzo szybko rozprzestrzenił się w sieci powodując ogromne szkody wizerunkowe marki. W bardzo krótkim czasie budowana przez wiele lat pozytywna reputacja sieci pizzerii uległa ogromnemu uszczerbkowi. Zbyt długi czas reakcji ze strony zarządu oraz ekspertów social media marki spowodował ogromne straty w wynikach sprzedaży i jak można się domyślić dał lekcję właścicielom (oraz nam wszystkim), że w dzisiejszym świecie nie wolno lekceważyć mediów społecznościowych a także tego, że czas reakcji to podstawa w efektywnym rozwiązywaniu kryzysów.


Jak robić dobry PR?


Części problematycznych sytuacji możesz zapobiec przeprowadzając zdecydowane i błyskawiczne działania. Co z tymi, których nie udało się zażegnać? Możesz „nasłać” swoich prawników by bronili firmy w sieci, jednak zamiast spodziewanego efektu bardzo prawdopodobne jest, że spotkasz się z nieprzyjemną mieszanką nienawiści i trollingu ze strony internautów, którzy dopilnują by cała sprawa dotarła do jak największej grupy ludzi – internetowe trolle bowiem nie lubią, gdy się je straszy…

Czy możemy Ci w tym pomóc? Oczywiście! Przeprowadzimy dla Ciebie audyt, przygotujemy i wdrożymy strategię działań antykryzysowych, a także będziemy monitorować i poszukiwać punktów zapalnych. Inaczej mówiąc zrobimy wszystko, aby sytuacje kryzysowe umacniały Twój wizerunek, zamiast go niszczyć!

 
 
 

Znajdziesz nas w:

 

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości